Úvod > Vaše příběhy >
Úspěšný příběh
Přerovská Barrsa o krok blíže k cíli!
SdíletKonzultační program ICOK PLATINN pomáhá firmám v Olomouckém kraji s jejich rozvojem i implementací inovací. Klíčoví pro program jsou špičkoví experti z různých oblastí, kteří ve firmě navrhnou a pomohou zrealizovat potřebné změny. Další firmou, která se zapojila do programu ICOK PLATINN je přerovská Barrsa, výrobce volnočasové módy, kterou si sami navrhují a ve vlastní dílně šijí.
Záměr projektu
Od založení Barrsy v roce 2007 si firma vybudovala stabilní zákaznické portfolio, pevnou pozici na trhu s originální módou a široké povědomí mezi mladými lidmi díky úspěšným spolupracím se zajímavými influencery. I přesto však majitelé manželé Ondřej a Pavla po nějaké době zjistili, že se stávající obchodní a marketingovou strategií nejsou schopni navýšit tržby nad dlouhodobý průměr. Vzhledem ke škálovatelnosti produktu, kapacitním možnostem výroby a v neposlední řadě jejich kreativnímu potenciálu, byl tento stav nežádoucí. Majitelé Barrsy se tedy obrátili na Inovační centrum Olomouckého kraje, které jim provedlo vstupní analýzu a následně poskytlo dva ostřílené kouče, Viktora Koláře, který si vzal na starost online kampaně a strategie a Radka Škorničku, který je expertem na analytiku e-shopů, což je hlavní prodejní kanál Barrsy.
Výsledný stav
Spolu s odborníky byl sestaven plán, jehož hlavním cílem bylo navýšení tržeb a samotný proces spolupráce popisuje spolumajitelka Barrsy následovně: „Do programu PLATINN jsme se přihlásili z důvodu zvýšení obratu naší firmy. Již delší dobu jsme setrvávali na jednom místě a nedařilo se nám posunout dále. Potenciál na trhu by i byl, bohužel jsme se ale neuměli dostatečně zviditelnit v online světě. Potřebovali jsme odborníka na PPC, který by důkladně prošel naše stávající kampaně a zjistil, kde děláme chybu. Po jednání s panem Ohlídalem z ICOKu jsme po společné poradě vybrali jako hlavního experta pana Viktora Koláře, který spojil síly s Radkem Škorničkou. Společně jsme se dohodli na celkové revizi kampaní a stanovili si společný cíl pro navýšení tržeb. Vyvrcholení celé naší práce, spočívající v odstranění chyb v online marketingu a nastavení zcela nové strategie se nám trefilo mimo vrchol aktuální sezóny, každopádně máme nyní auditem ověřeno, že 90 % chyb, kterých jsme se dopouštěli je odstraněno. Tím jsme si zajistili pro začátek následující sezóny to nejlepší startovní místo. Věříme, že právě nové základ pro nové prodejní období budou zárukou pro prolomení prozatím horní hranice tržeb.“
U Barrsy jsme si na začátku definovali cílovou skupinu, unikátnost značky, její benefity. Provedli jsme analýzu e-shopu (zákaznické cesty, UX, kategorizaci apod.). Z toho nám vyšlo mnoho bodů, se kterými jsme poté začali pracovat a implementovali je do samotného e-shopu. Ve druhé fázi jsme udělali audit online kampaní, kde jsme našli mnoho chyb a nedostatků. Jak v samotném nastavení reklam, tak webové analytice. Na základě auditu jsme připravili body, jak zkvalitnit online propagaci (cílení, struktura, forma kampaní) a připravili kroky, které je potřeba udělat s příchodem hlavní sezóny.
To důležité přehledně
-
Orientace na obchodní a marketingovou strategii.
-
Experti Viktor Kolář a Radek Škornička.
-
Celková revize kampaní a stanovení si společného cíle pro navýšení tržeb. Vyvrcholení spolupráce spočívalo v odstranění chyb v online marketingu a nastavení zcela nové strategie pro online kampaně
Zaujal Vás tento příběh? Myslíte si, že by některý z našich expertů nebo expertů sdílených v síti PLATINN pomohl posunout dál i Vaši firmu? Neváhejte a ozvěte se manažerovi programu v ICOK, Martinu Ohlídalovi, který s vámi probere možnosti, jak vám konkrétně pomoct.