Úvod > Vaše příběhy >
Úspěšný příběh
Caltha: Od domácích mýdel k prémiové kosmetice
SdíletJak se malá firma na výrobu mýdla proměnila v prosperující podnik s jasnou strategií a ambicemi? Příběh Calthy ukazuje, že s odhodláním a dobrými rádci lze dosáhnout velkých věcí. Díky individuálnímu poradenství v rámci programu ICOK Platinn firma Caltha zdokonalila své obchodní strategie, posílila marketingové aktivity a optimalizovala procesy.
Příběh firmy Caltha se začal psát doslova v kuchyni manželů Vaněčkových z Olomouce. V roce 2015 se Michaela Vaněčková s podporou manžela Jiřího pustila do podnikání a založila živnost na výrobu mýdel a přírodní kosmetiky. „Co je to Caltha? Je to latinské pojmenování blatouchu, oblíbené květiny Míšiny maminky,“ prozradil spolumajitel firmy Jiří Vaněček.
Růst a výzvy
S rostoucím zájmem o produkty Calthy se zvyšovaly i nároky na firmu. V roce 2018 se jim podařilo najmout prvního zaměstnance a firma se začala rozvíjet i na velkoobchodní úrovni a vyrostla druhá provozovna. Pak ale přišla pandemie Covid-19, která přinesla do fungování Calthy řadu změn. „Omezil se zájem o bezobalové produkty, což do té doby byl náš hlavní obchodní kanál. Během covidu nám vyrostla konkurence a ta na rozdíl od nás začala hned s marketingem a ten jsme museli dohánět,“ pokračoval Jiří Vaněček.
Spolupráce s ICOKem jako klíčový bod zlomu
V roce 2023 se Caltha obrátila na inovační centrum s cílem zefektivnit řízení firmy a získat konkurenční výhodu. „Příběh, kdy se z nápadu stane plnohodnotný byznys, je vždycky inspirativní a povzbuzující. Po úvodní konzultaci se zakladateli firmy jsme si stanovili priority pro růst a následně doporučili Jaroslava Salvu coby ideálního experta. První část konzultací máme za sebou a letos se těšíme na jejich pokračování. Věříme, že Caltha bude i nadále prosperovat a dosahovat svých cílů,“ uvedl Martin Ohlídal, ICOK business development manager.
Spolupráce s Jaroslavem Salvou, odborníkem na podnikání, firmě pomohla v klíčových oblastech. „Spolupráce s Míšou a Jiřím byla naprosto úžasná a voňavá. Na začátku byl požadavek na kontrolu cenotvorby, ale nakonec se okruh témat velmi rozšířil. Dotkli jsme se jak otázek týkající se obchodu a jeho rozvoje, tak i třeba vedení lidí anebo otázky firemní vize a firemní kultury. Došlo i na marketing, ale tam jsem zprostředkoval spolupráci s větším odborníkem na dané téma. Nakonec jsme si slíbili, že na první spolupráci určitě navážeme,“ uvedl expert programu ICOK Platinn Jaroslav Salva
Výsledný stav
Dnes je Caltha sebevědomou firmou s nemalými ambicemi. Nabízí širokou škálu produktů z kvalitních a udržitelných surovin, buduje si silnou pozici na trhu s přírodní kosmetikou. Spolupráci s inovačním centrem jí pomohla překonat klíčové výzvy. „Spolupráce s ICOKem byla pro nás nesmírně přínosná. Získali jsme cenné informace a rady, které nám pomohly zefektivnit fungování firmy a dosáhnout našich cílů. Doporučujeme ji všem firmám, které chtějí posunout svůj byznys na další úroveň,“ dodal Jiří Vaněček.
Výsledky spolupráce v bodech
-
• Zvýšení ziskovosti firmy
-
• Optimalizace výroby a prodeje
-
• Zlepšení motivace a produktivity zaměstnanců
-
• Jasná vize a strategie pro budoucí rozvoj
Zaujal Vás tento příběh? Myslíte si, že by některý z našich expertů nebo expertů sdílených v síti PLATINN pomohl posunout dál i Vaši firmu? Neváhejte a ozvěte se manažerce programu Lucii Krystkové, která s vámi probere možnosti, jak vám konkrétně pomoct.